Anlegget

Idrettsanlegget på Siggerud består i dag av ballbinge, to kunstgressbaner (5`er og 7`er) samt en gruslagt plass tilrettelagt for fremtidig kunstgress. 5`er og 7`er banen stod ferdig våren 2013 og driftes hele året (fortrinnsvis 7`ern). Banen har egen parkering ut mot Vevelstadveien.

Siggerudhallen ligger sentralt i anlegget og består av èn spilleflate (for håndball, mm). Hallen har inne- og utegarderober, kafeteria/ kiosk, tribune og egen parkering. Hallen fikk nytt banedekke sommeren 2013.

Lysløypa/ trimløypa starter rett utenfor hallen. Løypa er kupert og variert. Man kan velge mellom 5 km, 3 km, 2km og kortere barnedistanser. Lysløypa prepareres av Skiforeningen (kun klassisk). Ski kommune har de senere årene gjort en del med løypa. Ny armaturer, rydding og grøfting. Løypa er i dag relativt tørr på sommerstid og egner seg godt til terrengsykling og løping. Løypa er knyttet sammen med den nye lysløypa Siggerud- Langhus, samt det øvrige løypenettet i Sørmarka

BMX løypa er en grusdekket liten sløyfe sentralt i anlegget, med litt høydeforskjell og en del innebygd terreng. Morsom for barn.

Klubbhuset stod ferdig i 1990 (bygget på dugnad). Huset inneholder styrerom, stor sal, kjøkken (fullt utstyrt), fotballkiosk og garderober. Klubbhuset er svært godt vedlikeholdt og brukes mye som utleielokale (bryllup, konfirmasjon, fest, møter, mm).