Greta Gulbrandsen

En av Siggerud idrettslags engasjerte medlemmer gjennom mange år er ikke lenger blant oss.

2019-05-26
Arild Pettersen

MINNEORD

Greta Gulbrandsen

Greta døde 19. mai etter flere år med sykdom, og hun fikk ikke den pensjonstilværelsen hun hadde fortjent.

Greta og familien bosatte seg på Siggerudfeltet i begynnelsen av 1970 årene da dette feltet ble utbygd. De engasjerte seg ganske fort i idrettslagets aktiviteter som da økte betydelig på grunn av ny tilflytting til Siggerud.

Det var fotball og fotballgruppa som Greta var mest engasjert i både med styreverv og ivrig tilstedeværelse ved det meste som skjedde på fotballbanen, som den gang var grusbane, og som med varierende kvalitet fikk navnet 'den synkende sandkasse'.

Vi husker Greta under fotballkamper langs sidelinja med heiarop, godt humør og gode kommentarer, som regel iført lagets treningsdress – kalt Siggerudbunaden. Eller så var hun en av de som betjente kiosken i den gamle brakka (klubbhus) med vaffelsteking og kaffekoking.

Hun stilte også opp som oppmann for guttas old boys lag, og jeg minnes en oppmann som serverte oss gutta varm solbergsaft på vintertrening når gradestokken krøp ned mot minus femten.

Gretas engasjement strakk seg videre gjennom 1980 og 1990 årene. Hun hadde også verv i hovedstyret, klubbhuskommite og satt i Rådet for hedersbevisninger.

Greta ble tildelt Siggerud idrettslags Hederstegn i 1986 for sin innsats for laget.

Siggerud I.L. takker deg for hva du har betydd for laget og miljøet i alle disse årene med ditt engasjement og gode humør.

Siggerud, mai 2019.

Arild Pettersen

Begravelsen avholdes i Siggerud kapell 4. juni kl. 1300.

Gretas minneside

MTOTFLS

Ingen aktiviteter tilgjengelig for øyeblikket